--> Labeling -->

2013 metų Pirelli auto sporto sezono planai

2013 metų Pirelli auto sporto sezono planai

2013 metų Pirelli auto sporto sezono planai

Be to, kad trečiąjį kartą atnaujintos padangos Formulės-1 bolidams Italijos kompanija Pirelli taip pat pristatė naują seriją padangų daugeliui lenktynių, kurių kompanija yra išskirtinis padangų tiekėjas.

Prieš prasidedant 2013 metų auto sporto sezonui Pirelli surengė spaudos konferenciją, kuri vyko kompanijos ofise. Kompanija atidarė savo mokslinių tyrimų ir technologijų centro duris viso pasaulio žurnalistams ir pademonstravo kur yra kuriamos, ir tobulinamos padangos iš serijos Pirelli PZero, Pirelli Cinturato, Pirelli Scorpion ir Pirelli Diablo, taip pat parodė ir naujausią MIRS sistemos kūrinį – pačią tobuliausią automatizuotą gamybinę liniją pasaulyje.

Per tarptautinę spaudos konferenciją, svečiams buvo pristatyta nauja programa ir bendrovės strategija automobilių sporto srityje.

Kaip ir kiekvienais metais, kompanija pristatė naujas Pirelli padangas visų kategorijų auto sportui, kuriam Pirelli kompanija 2013 metais tieks padangas. Inovatyvūs produktai visada kuriami pagal pageidavimus ir poreikius įvairių komandų, bei specialius reikalavimus atitinkančius auto sporto šakas. Pagrindinės naujovės padangų srityje didžiąja dalimi palietė padangas skirtas didžiausioms pasaulio auto ir moto lenktynėms.

FORMULĖ 1

Nors padangų naudojimo taisyklės, kurias nustatė turnyro organizatoriai liko tos pačios ir nei vienas reglamento punktas nebuvo pakeistas, kompanija Pirelli žengė kelis ryžtingus žingsnius padangų tobulinime. Tai didžiausias inovacijų rinkinys nuo bendrovės grįžimo į Formulė 1.

Vizualiai esminiai pokyčiai palietė kieto mišinio padangas, jos pradėtos markiruoti nauja spalva ir gavo naują pavadinimą Pirelli PZero Orange. Anksčiau šios padangos buvo žymimos sidabrine spalva ir pavadinimas buvo Silver. Dabar sirgaliai galės lengviau atskirti kieto mišinio padangas nuo vidutinio kietumo padangų, tais atvejais kaip dalis varžovų naudos kieto mišinio padangas, o kita dalis vitutinio kietumo.

Visi padangų mišiniai bendrai tapo minkštesni, kas pagerino eksploatacines padangų savybes, bet ženkliai padidino padangos dilimą ir ypač pablogėjo padangų charakteristikos kylant jų temperatūroms. Manoma, kad dabar lenktynininkams reikės ne mažiau dviejų techninių aptarnavimų „pit stop“ kiekvienose lenktynėse.

Naujom padangom buvo sukurta nauja struktūra, kurios pagrindas yra nauja koncepcija ir naujos medžiagos: buvo padidinta kontakto dėmė, kas visų pirma padidino padangos sąlyčio plotą su trasos danga ir pagerino savybes, ypač posūkiuose ir kombinuotam sukibime. Antra – tai temperatūra tolygiai paskirstoma per visą padangos paviršių, išskyrus lokalų įkaitimą, to pasekoje gali atsirasti gumos burbuliavimas.

Dėka eilės modifikavimų 2013 metų padangose pavyko pasiekti sekančių rezultatų: padangos greičiau pasiekia reikalingą darbinę temperatūrą, turi platesnį temperatūrų diapozoną, kas palengvina jų adaptavimą skirtingiems nustatymams. Kieto ir minkšto mišinio padangos optimaliai dirba prie aukštesnių temperatūrų, o minkščiausio ir vidutinio kietumo padangos geriausiai dirba prie žemesnių temperatūrų. Dabar komandoms reikės mažiau laiko išsiaiškinti padangų galimybes ir suderinamumą su jų bolidais.

Padidėjo skirtumas greičiuose važiuojant su skirtingo mišinio padangomis – net nežiūrint į tai, kad visi padangų mišiniai tapo minkštesni. Skirtingo tipo padangos buvo projektuojamos tokiu būdu, kad vieno lapo įveikimo laiko skirtumas būtų nemažesnis negu pusė sekundės, tuo tarpu praeitais metais šis rodiklis skirtinguose atvejuose buvo mažesnis. Šis padidintas laiko skirtumas dar daugiau įneš strategijos svarbą ir teisingai pasirinkus padangas leis pasiekti geresnių rezultatų.

Taip pat buvo pakeistos abi versijos, padangų Pirelli Cinturato, atsirado nauja modernizuota galinių padangų konstrukcija, skirta perduoti progresinę trauką ir pagreitintą darbinės temperatūros pasiekimą drėgnomis oro sąlygomis. Tai padės sumažinti perdėtą šoninį slydimą ir tiksliau valdyti bolidą.

Naujos konstrukcijos padangos tapo šiek tiek sunkesnės, bet netiek, kad turėtų įtakos bolidų charakteristikose. Vidutiniškai nauja priekinė padanga tapo 200 gramų sunkesnė negu praeito sezono padanga, o galinė tapo 700 gramų sunkesnė, tai yra visas komplektas tapo sunkesnis beveik dviem kilogramais. Tačiau siekiant kompensuoti minimalų bendrą automobilio svorį  2013 metais buvo pakoreguotas techninis reglamentas.

Pagreitintas padangų charakteristikų mažėjimas, kylant temperatūrai reiškia esminį greičių skirtumą, tarp skirtingų bolidų skirtinguose lenktynių momentuose. Dėka to bus lengviau atlikti lenkimo manevrus ir efektyvi lenktinių strategija taps dėmesio centre.

Padangų paskirstymas tarp komandų

Šiais metais kompanija Pirelli vėl tieks apie 1800 padangų į kiekvieną Formulės 1 etapą. Padangos bus skirstomos tarp komandų atsitiktiniu būdu, brūkšninio kodo pagalba. Šią procedūrą atlieka Tarptautinė automobilių federacija (FIA), kuri organizuoja šias lenktynes.

Šių padangų gamyba vyksta šiuolaikinėje gamykloje gaminančioje sportines padangas turkijos mieste Izmit, esančiame netolli Stambulo, Turkijos sostinės. Gamybos procese ant kiekvienos padangos dedamas specialus brūkšninis kodas, kurį pateikia FIA. Brūkšninis kodas – tai savotiškas padangos pasas kuris vulkanizuojant padangą uždedamas ant padangos ir negali būti pakeistas. Šis kodas saugo savyje visą informaciją apie padangą, kas leidžia atsekti visą padangos naudojimo istoriją per lenktynių savaitgalį, naudojant specialią programinę įrangą Racing Tyre System (RTS) kuri nuskaito visus duomenis ir juos kas kart atnaujina.

Prieš europos etapus padangos yra siunčiamos į Pirelli logistikos centrą esantį Didžiojoje Britanijoje Didkote. Po padangų pristatymo FIA oficialiam atstovui perduodamas brūkšninių kodų sąrašas padangų skirtų sekančiam Grand Prix etapui. Tada FIA atsitiktiniu būdu skirsto padangas ir brūkšninius kodus tarp dalyvaujančių komandų.

Padangų skirstymo procese Pirelli kompanija nedalyvauja, kitaip sakant italų kompanija niekaip negali paveikti padangų skirstymą tarp komandų. Nežiūrint į tai turkijos gamykloje Izmite naudojama griežta kokybės kontrolė, kuri garantuoja, kad visos išėjusios iš gamyklos padangos atitinka vienodą kokybę.

Po padangų pristatymo į trasą jos skirstomos tarp dalyvaujančių komandų griežtai pagal FIA sąrašą. Dėka brūkšninių kodų ir FIA, ir Pirelli gali būti garantuotos, kad kiekviena komanda naudoja jai skirtą padangų komplektą, kaip to reikalauja Grand Prix reglamentas.

Kikviena Formulės 1 komanda turi būtent jai priskirtą Pirelli inžinierių, kuris dirba tik su jam paskirta komanda visų metų eigoje ir per kiekvieną lenktynių savaitgalį kaupia informaciją tik apie savo komandą, kas pilnai apsaugo nuo individualių strategijų išdavimo kitoms komandoms. Duomenys apie vystymąsi, toliau perduodami vyresniems Pirelli inžinieriams, kurie padeda kūrėjų grupei naudojant šiuos duomenis sukurti ateinančios kartos padangas.

2013 metų padangų naudojimo taisyklės

Pagrindinė padangų naudojimo taisyklių dalis 2013 metams liko nepakitusi. Kiekvienam bolidui yra skiriama vienuolika padangų komplektų vienam lenktynių savaitgaliui: šeši komplektai kietesnio mišinio ir penki komplektai minkštesnio mišinio padangų.

Kiekvienom lenktynėm Pirelli iš anksto pateikia du iš keturių tipų „slikinių“ padangų: vienas minkštesnio, o kitas kietesnio mišinio padangų.

Vienas komplektas kietesnio mišinio padangų gražinamas prieš prasidedant antrai sesijai laisvų važiavimų, dar po vieną komplektą kietesnio ir minkštesnio mišinio padangų gražinama prieš prasidedant trečiai laisvų važiavimų sesijai. Iš likusių padangų komplektų skirtų sausai trasai komandos turi gražinti po viena padangų komplektą kiekvienos rūšies prieš prasidedant kvalifikacijos važiavimams. Ir taip kiekviena komanda lieka su trimis kiekvienos rūšies padangų komplektais prieš prasidedant kvalifikacijai, kurios skirtos kvalifikaciniams važiavimams ir lenktynėms. Likusių šešių padangų komplektų naudojimo tvarka ir sudaro pagrindinę dalį padangų naudojimo strategojos per lenktynių savaitgalį.

Pirmas dešimtukas lenktynininkų lenktynėse turi startuoti su tomis pačiomis padangomis kurios buvo sumontuotos ant bolido tuo metu kaip lenktynininkas parodė geriausią kvalifikacijos laiką. Ši taisyklė galioja tuo atveju jeigu, kvalifikacijos metu buvo sausa trasa ir buvo naudojamos padangos skirtos sausai trasai, taip pat jeigu lenktynių pradžioje buvo sausa trasa, naudojamos tos pačios rūšies padangos. Tie pirmo dešimtuko pilotai, kurie dėl kažkokios priežasties nepravažiavo įskaitinio rato, trečioje kvalifikacijos dalyje startui gali naudoti bet kokias padangas.

Lenktynių metų pilotai turi nors po vieną kartą panauduoti kiekvieną padangų rūšį (lyjant lietui ši taisyklė netaikoma). Jeigu to jiems nepavyks padaryti jų rezultatas bus panaikintas iš lenktynių protokolo. Jei lenktynės ant sausos trasos dėl kažkokios priežasties yra stabdomos, prieš tai kaip pilotai panaudos abiejų rūšių padangas, tai prie jų lenktynių laiko pridedama trisdešimt sekundžių.

Per penktadienio laisvuosius važiavimus Pirelli turi galimybę išskirti kiekvienam bolidui po papildomą padangų komplektą, tuo atveju jeigu tai nauja trasa arba laukiamas padidintas padangų dilimas. Pirelli gali suteikti du naujus komplektus tuo atveju jeigu tai yra naujų padangų pavyzdžiai ir jas norima pratestuoti. Visais atvejais šie komplektai turi būti gražinti prieš prasidedant tretiems laisviems važiavimams.

Lietaus atveju kiekviename etape komandoms leidžiama turėti po keturis komplektus tarpinių padangų ir po tris komplektus lietaus padangų vienam bolidui. Lietaus atveju penktadienį per laisvuosius važiavimus kiekvienam bolidui išduodamas papildomas tarpinių padangų komplektas. Šių padangų komplektą reikia gražinti prieš prasidedant trečiai laisvų važiavimų serijai.

Jeigu lenktynės prasideda paskui saugos automobilį, tada visos komandos turi startuoti su lietui skirtomis padangomis.

Jeigu lietus prasideda lenktynių metu, komandos daugiau neprivalo naudoti „slik“ tipo abiejų rūšių padangų ir gali jas pakeisti į tarpines arba lietui skirtas padangas, tai priklausys nuo to kokias kiekviena komanda nutars naudoti tomis oro sąlygomis.

Ir lietaus, ir tarpinės padangos prieinamos kiekviename lenktynių etape, jos išduodamos komandoms prieš prasidedant penktadienio laisviesiems važiavimams.

Nuo GP2 iki lenktyninių monoserijų

Pirelli auto sporto veikla nėra orientuota vien tik į Formulės-1 Grand Prix. 2013 metų sezone kompanija Pirelli vėl taps vienu aktyviausiai dalyvaujančiu auto sporte padangų gamintoju. Apskritai, Italijos bendrovė aptarnauja 138 čempionatus žiedinių lenktynių trasose ir ralio varžybose. 97 iš jų yra specialios taisyklės skirtos padangoms.

Pagrindinis prioritetas yra didelės žiedinės lenktynės, tiek su atvirais, tiek ir su uždengtais ratais. Prie jų priskiriamos GP2 ir GP3, Formulės 1 palaikymo serijos. Šių čempionatų tikslas, į kuriuos kviečiamas Pirelli kaip ypatingas padangų tiekėjas – paruošti jaunus pilotus Formulės 1 reikalavimams, atkartojant kai kuriuos aukščiausio sportinio lygio aspektus. Laimėtojas GP2 šiais metais taip pat gaus galimybę tapti vienu iš Pirelli pilotų – bandytoju vienai dienai.

Vadovaudamiesi F1 pilotų mokymo principu, GP2 varžybos perėjo nuo vieno „slik“ tipo padangų komplekto į du skirtingo mišinio padangų komplektus. Kaip ir Formuleje 1,jauni pilotai GP2 gauna kieto, vidutinio, minkšto ir labai minkšto mišinio padangas per visus metus. Šiais metais padangų linija buvo atnaujinta, kad padidintų dėvėjimosi ir pagerinimo eksploatacines savybes.

Žiedinių lenktynių klasėje automobiliai su uždengtais ratais, pagrindinę vietą užima lenktynėse kuriose dalyvauja patys prestižiškiausi pasaulio sportiniai automobiliai, tokie kaip: Ferrari Challenge, Lamborghini Super Trofeo ir Trofeo Maserati.

Pirelli yra Ferrari Challenge padangų tiekėjas nuo 1993 metų, nuo tada kada buvo surengtos pirmosios šios lenktynės. Jos skirstomos į tris etapus, kurie vyksta Europoje, Azijoje ir Amerikoje. Pirelli tiekia į kiekvieną čempionatą po 18 tūkstančių padangų, visos yra 19 colių dydžio.

Šiais metais Amerikoje dasidės dar vienos lenktynės – Trofeo Lamborghini – jos bus apjungtos su jau vykstančiu Lamborghini čempionatu Europoje ir Azijoje. Visoms šioms lenktynėms padangas tieks kompanija Pirelli, bendroje sumoje bus pristatyta beveik dešimt tūkstančių padangų. Vienas iš šio čempionato ypatumų yra tai, kad visi lenktyniaujantys automobiliai turi keturių varomųjų ratų sistemą.

Pirelli „slik“ tipo padangos GT lenktynėms

Šiais metai Pirelli GT serijos padangas tieks dar dviem svarbiem čempionatams, tai GT Sprint Series ir Blancpain Endurance Series. Šie čempionatai organizuojami prestižiniams sportiniams automobiliams (sport car) tokiems kaip Audi, Jaguar, McLaren, Aston Martin, Corvette, BMW ir Porsche. Kompanijai tai yra tikslinė rinka kuriai skirtos visos Pirelli auto sporto padangų naujovės.

Bendroje sumoje Pirelli kompanija pristatys 20 tūkstančių padangų šitiem dviem čempionatams, kuriuose naudojama visai kita padangų strategija. Visos padangos turi būti universalios ir patikimos, gerai adaptuotis prie sąlyginai šaltų šiaurės europos trasų kur vyksta Sprint Series lenktynės, o tai pat legendinėse trasose – Silverstoune ir Spa, kur vyksta Blancpain lenktynės.

Lietaus Pirelli padangos GT lenktynėms

Pirelli kompanija taip pat yra ir ralio čempionatų partnerė, kadangi kompanijos istorija dalyvavimo įvairiose auto sporto varžybose prasidėjo būtent nuo ralio, daugiau nei prieš amžių. Pagrinde Pirelli aptarnauja Italijos ralio čempionatą, taip pat gamina specialias padangas antikvarinių automobilių lenktynėms.

Brazilijos čempionatas lenktynėse su serijiniais automobiliais yra pats populiariausias pasaulyje turing klasėje. Taip pat tai yra ir pačios populiariausios lenktynės Brazilijoje, šiais metais Pirelli ir vėl bus ypatingas padangų tiekėjas šiam čempionatui.

VLN – tai ištvermės lenktynės legendiniame Niurburgringe, kurios apjungtos į atvirą čempionatą. Tai yra vienas iš lyderiaujančių čempionatų europoje, kuris pritraukia daugiau nei du šimtus priešininkų.

Aštuoni tyrimų centrai ir trys gamyklos gaminančios sportines padangas

Apart personalo dalyvaujančio pačiose lenktynėse, Pirelli auto sporto veikloje dirba tūkstantis darbuotojų. Tai chemikai, fizikai ir inžinieriai dirbantys mokslinių tyrimų centruose išsidėsčiusiuose po visą pasaulį: Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Rusijoje, JAV, Brazilijoje, Turkijoje, Kinijoje ir aišku pagrindiniame centre Italijoje Milane.

Milano moksliniame centre dirba 200 inžinierių, 150 iš jų dirba tik su Formulės 1 padangomis. Čia Milane yra cheminės ir fizinės laboratorijos kuriuose atliekami naujų gumos komponentų ir padangų konstrukcijų bandymai.

Sportinių padangų komponentai gaminami gamyklose Settimo – Torinese Turine Italijoje ir Slatina Rumunijoje, bet pačios padangos gaminamos Turkijoje Izmito mieste. Nuo 2007 metų ši gamykla yra oficiali specializuota sportinių Pirelli padangų gamintoja.

Radialinės sportinės motociklų padangos gaminamos Broibergo mieste Vokietijoje, o motociklų padangos skirtos bekelei gaminamos Gravataji gamykloje Brazilijoje.

Raidos Procesas, bandymų ir gamybos sportinių padangų glaudžiai susijęs su padangomis skirtomis automobiliams ir motociklams važinėjantiems miesto gatvėmis, tokiu būdu yra kuriamos aukštos kokybės ir technologiškumo padangos skirtos miesto automobiliams ir motociklams. Daugelį Pirelli gaminamų padangų pradžia buvo auto arba moto sporte, pavyzdžiui žemo profilio padangos ir vidinis brekerinis sluoksnis, kuris buvo kuriamas padangoms skirtoms ralio lenktynėms.