Pirelli Robo – padanga padarys Jus greitesniais

Top Gear pasakoja, kaip naujos itališkos padangos su davikliais padarys Jūsų automobilį daug greitesnį ir saugesnį.

Šerlokas Holmsas (Sherlock Holmse) žinojo keletą paslapčių apie kiekvienos detalės svarbą. „Man tai jau seniai tapo aksioma“, – sakė detektyvas Arthur Conan Doyle – „jog būtent smulkmenos yra be galo svarbios“.

Suprantama, Holmsas neturėjo omenyje daviklio dydžio Pirelli naujovėje – „kiber padangoje“, tačiau čia galima aptikti tam tikrų panašumų. Šių sensorių dydis šiek tiek didesnis nei 1 cm3 – tokie maži – bet būtent jie netrukus galės Jus paversti tikru vairavimo Dievu.
 

 

Naujos kartos „protingos“ padangos, kurias sukūrė Pirelli, galės „kalbėtis“ su automobiliu, suteikiant jam trumpą informaciją apie sąlygas kelyje, bei esamą sukibimo lygį. Taip, šis mažytis daviklis paverčia ratą gyvu sensoriumi. Maurizio Boiocchi, pirmaujantis specialistas Pirelli technologijų srityje, pateikė Top Gear.com visą tiesą apie šią naują revoliucinę padangą.

„Paprastai mes naudojame vieną daviklį „saugioms“ padangoms ir du-tris daviklius „ypatingai efektyvioms“ padangoms. Davikliai yra integruoti į dengiantį (juosiantį) sluoksnį, kuris yra protektoriaus dalis, iš kur jie siunčia iš anksto suprogramuotus signalus į mažą juodą dėžutę esančią automobilio viduje, tuo pačiu inicijuojant sąveiką tarp ABS, ESP ir kitų borto sistemų, o taip pat suteikiant vairuotojui svarbią informaciją.

„Tai tampa panašumu į monitoringo sistemą, kuri  gali įspėti vairuotoją apie tai, jog važiuojama pernelyg arti automobilio galimybių ribos ir tai, jog reikėtų važiuoti lėčiau“ – pasakoja jis. „Arba, pavyzdžiui, galime įsivaizduoti, jog Jūs prijungti prie palydovinės navigacijos, ir yra galimybė iš anksto žinoti, jog artinasi blogas oras su lietumi, ir Jūsų automobilio sukibimo lygis bus atitinkamas“. Be to, sistema taipogi pateiks informaciją apie optimaliausią greitį.

Padangos su įmontuotais davikliais – tai gera naujiena ne tik saugos požiūriu, tačiau ir efektyvumo taip pat. „Kas liečia sportinius automobilius“ – sako Maurizio – „mes žymiai pagerinome maksimalią šoninę jėgą, tiesiog optimizavę sąlyčio taško raštus valdant skirtingose probleminėse žiedinėse trasose. Tai svarbu pačiais ekstremalaus vairavimo atvejais, kai privalumų galima pasiekti tik kruopščiu komandiniu darbu“.

Stephan Reil, Audi Quattro padalinio vadovas, sutinka. „Mano požiūriu, padangos yra labiausiai neįvertinta automobilio dalis“, – nesenai Reil tai paminėjo pokalbyje su Top Gear. „Jūs galite viską sugadinti tiesiog dėl blogų padangų – kadangi dėl jų prarandamas visas automobilio našumas".
Šiuo metu "kiber-padangos" – paprastesniame variante – testuojamos sunkvežimių auto parkuose  ir netrukus gali pasirodyti ant pačio didžiausio našumo sportinių automobilių.

Prie viso to "Pirelli" pripažįsta, jog prireiks šiek tiek daugiau laiko tam, jog šios padangos taptų prieinamos. „ Mums prireiks poros metų tam kad galėtume pasiūlyti produkciją skirtą įprastiniams vidurinės klasės automobiliams“ – pasakė Maurinio.

 


 

Tai jog mes taip pat kaip anksčiau vis dar stovime nuošalyje, tačiau "Robo-padangų" era jau ateina.

Šaltinis