Esant tokiai šiandieninei įvairovei, neįmanoma apžvelgti visų padangų, pasirodančių prekyboje. Tačiau galima duoti kelias bendras rekomendacijas ir išskirti kai kurias pozicijas, kodėl geriau naudoti padangas, skirtas vasaros sezonui.
• Vasarinių padangų gumos sudėtis ir protektoriaus kontūras specialiai parengti eksploatacijai ant sausų ir šlapių kelių, esant aplinkos temperatūrai aukštesnei nei + 7 °?.
• Vasarinių padangų gumos sudėtis ir protektoriaus kontūras su tiksliai išreikštais išilginiais grioveliais užtikrina maksimalų sukibimą su sausu ir šlapiu keliu, sumažina triukšmą ir pagerina vairavimo komfortą asfaltuotais keliais.
Gumos komponentai
Gumos sudėtis taip pat yra svarbi. Minkšta padanga geriau sukibs su keliu, tarsi liptų prie jo — dėl to padidėja kurso stabilumas, sklandi eiga ir geros savybės posūkiuose ir stabdant, esant vidutiniams greičiams. Tačiau, esant greitesniam važiavimui ir aukštai aplinkos temperatūrai, tokia padanga stipriai šyla ir kažkuriuo momentu gali „išplaukti“, ir dėl to žymiai padidėti stabdymo kelias.
Verta pasižymėti
• Paradoksalu, tačiau faktas, kad lengviesiems automobiliams pirminis protektoriaus gylis, galiausiai, nedaro įtakos susidėvėjimo atsparumui ar maksimaliai padangos ridai. Kuo gilesnis protektorius, tuo jame didesnė deformacijos amplitudė, o tai reiškia ir šilumos išsiskyrimą, dėl ko, galiausiai, padidėja protektoriaus susidėvėjimo greitis. Todėl nereikia tikėtis, kad padangos su gilesniu protektoriumi bus efektyvesnės. Tokiu „techniniu sprendimu“ dažnai nusideda mažai žinomi gamintojai iš Tolimųjų ir Artimųjų Rytų.
• Globalinės ekologinės krizės ir kuro pabrangimo epochoje padangų rengėjai vis labiau atkreipia dėmesį į padangų įtaką kuro sąnaudoms. Teisingai parinktos padangos gali Jums sutaupyti iki 5% kuro.
• Kada prasideda vasaros sezonas ir atsidengia asfaltas, tai praktiškai viso vasaros sezono metu daromi remonto darbai. Keliai kai kur ir kažkiek pradedami lopyti ir tuo periodu padangos patiria rimtų apkrovų, todėl labai svarbu sekti spaudimą. Be to spaudimą reikia tikrinti tik ataušusiose padangose, o ne tik ką pravažiavus.
TCS: specialus naujų ir senų padangų testavimas
Savo specialiame teste šveicarų turistinis klubas palygino naujas padangas su padangomis iki 14 metų.
Buvo paimtos pakankamo protektoriaus gilumo padangos, po to TCS atliko bandymus, kad sužinotų, kaip padangų amžius įtakoja eismo saugumą. Buvo sulyginamas stabdymų efektyvumas ant sauso ir šlapio paviršiaus, padangų veikimas žiediniame treke, taip pat valdymas priverstinių manevrų metu. Išvada: jau 5 metų padangos yra daug blogesnės staigių manevrų metu, o 10 metų padangų iš esmės jau negalima naudoti.
Tokiu būdu išvada tokia: nepriklausomai nuo padangos protektoriaus gylio, padangų, pagamintų prieš 10 metų, negalima montuoti savo automobiliui.
Testavimas parodė, kad padangų amžius tiesiogiai veikia saugumo lygį, ir senesnės padangos jau negali parodyti tokių pat rezultatų, kaip naujos padangos. Ir tai buvo aiškiai pademonstruota stabdymo efektyvumo testavimo metu. Ant šlapio paviršiaus, esant 80 km/val. greičiui, stabdymo kelias jau penkių metų padangoms pailgėja 6 m nei naujoms. Be to liktinis greitis bus lygus 30 km/val., ir tai gali privesti prie skausmingų pasekmių.
Kitų testavimų ant šlapio paviršiaus metu (valdymas ir važiavimas žiediniu treku), senų padangų važiavimo kokybė buvo žymiai blogesnė, nors jų protektoriaus gylis pakankamas — 5 mm. Todėl TCS rekomenduoja keisti senesnes nei 10 metų padangas nežiūrint į jų būklę.
Padangos pagaminimo datą galima sužinoti iš šone esančio DOT numerio, kur yra nurodyti padangos pagaminimo metai ir savaitė.
Senėjimo proceso metu guma surūgštėja ir veikiant anglies dvideginiui bei ozonui, gali susidaryti įtrūkiai. Todėl perkant padangas, rekomenduojama, kad jos nebūtų senesnės nei 2 metai.
Be to, saugant padangas reikėtų atkreipti dėmesį į šiuos faktorius: padangos turi būti saugomos tamsioje, sausoje patalpoje, toli nuo naftos, benzino, riebalų ir kitų chemikalų. Priešingu atveju, senėjimo procesas gali pagreitėti. Padangos, užmautos ant ratlankio, turi būti saugomos horizontalioje padėtyje. Geriausiai saugoti padangas, kurios nėra užmautos ant ratlankio.