--> Labeling -->

Padangų pasirinkimas žiemos sezonui

Dėl šiandieninės įvairovės neįmanoma aprėpti visų padangų, kurios pasirodo pardavime. Tačiau galima duoti kelias bendras rekomendacijas ir išskirti kai kurias pozicijas dėl padangų pasirinkimo žiemos sezonui.

Laikas keisti padangas

Daugelis „apauna“ savo automobilį žieminėmis padangomis tik iškritus pirmajam sniegui ir ant kelių pasirodžius plikledžiui. Dėl to padidėja avarijų skaičius žiemos pradžioje. Bendrai padangas rekomenduojama keisti į žiemines, kada vidutinė paros temperatūra tris dienas laikosi + 70 C.

Spygliuotos ar nespygliuotos

Į šį klausimą nėra vienareikšmio atsakymo. Ir tos, ir kitos padangos turi ir pranašumų, ir trūkumų.

Pagrindinis nespygliuotų padangų pranašumas yra geri rodikliai ant sauso asfalto ir sniego. Tačiau šios padangos turi žymų trūkumą ant plikledžio, kur jų rodikliai keletą kartų blogesni už spygliuotų padangų rodiklius.

Pagrindiniais spygliuotos padangos pranašumais yra geri rodikliai ant plikledžio ir nuvažinėto sniego, tačiau ant švaraus asfalto jos rodikliai žymiai prastesni nei nespygliuotos padangos. Taip pat važiuojant asfaltu spygliuotos žieminės padangos kels papildomą triukšmą.

Iš vienos pusės žiemą yra daug mažiau dienų, kai asfaltas yra dengiamas ledo, nei kai būna sausas asfaltas. Iš kitos pusės, kur garantija, kad būtent per tas dienas jūs nepateksite į avarinę situaciją, juk ant plikledžio automobilis be spygliuotų padangų praktiškai yra nevaldomas.

Naujų padangų pravažinėjimas

Pravažinėjimas būtinas, ypač spygliuotoms padangoms! Pravažinėjimo metu spygliai patys nusistato protektoriuje ir po to ilgiau tarnauja. Tuo metu greitis turi būti maždaug du kartus mažesnis už leistiną padangos greitį. Įsibėgėti, įveikti staigius posūkius ir stabdyti, kiek leidžia galimybės, reikia sklandžiai. Minimalios spygliuotų padangų pravažinėjimo sąlygos — 300 km.

Pastebėjimui:

 

  • Automobilio veikimas kelyje priklauso ne tik nuo spyglių buvimo/nebuvimo. Sprendžiančiais faktoriais taip pat yra cheminė gumos sudėtis, protektoriaus kontūras.
  • Žieminės padangos vidutiniškai tarnauja 2-3 sezonus (apie 30 000 km ridos). Kada jos susidėvi — protektoriaus gylis tampa mažesnis nei 4 mm — tai pagal įstatymą ir saugumo taisykles būtina padangas pakeisti naujomis.
  • Važinėjant apsnigtomis sąlygomis ar plikledžiu labiau tinka minkštos žieminės padangos.
  • Žieminės padangos protektorius yra gilesnis ir labiau išretėjęs. Tai palaiko geresnį kontaktą su apsnigtu keliu ir padidina protektoriaus apsivalymą. Protektoriaus blokeliai („šaškės“) išraižyti „eglute“ (specialiomis įpjovomis), kurios užtikrina patikimą sukibimą su apledėjusiu keliu.