235/65 R17 dydžio padangos tinka daugeliui visais ratais varomiems automobiliams, kurie yra gaminami ir eksploatuojami šiuo metu. Bendrovė AUTO BILD ALLRAD atliko naujus šio dydžio vasarinių padangų testus. Palyginimui buvo naudojamos pigios Pietų Korėjos gamintojų padangos.
Kai kurių dydžių padangų, skirtų visureigiams ir SUV, Jūs sunkiai rasite kokius nors tris padangų modelius, tuo pačiu metu kitokių dydžių yra 30 ir dar daugiau modelių. Kodėl taip yra? Viskas labai paprasta: padangų gamintojai siekia parduoti kuo daugiau produkcijos, todėl savo pasiūloje orientuojasi į pačius populiariausius automobilių tipus. Didelis kiekis parduotų automobilių taip pat reikškia ir didelį kiekį parduotų padangų. Nieko nuostabaus, kad šį kartą testuojamame 235/65 R17 išmatavime pasiūlymų spektras iš tikro yra labai platus: daugiau nei 50 padangų modelių siekia visais ratais varomų automobilių savininkų palankumo. Minėtas dydis tinka daugeliui visureigių, kurie yra gaminami ir eksploatuojami šiuo metu: tiek vidutiniai, pavyzdžiui, Q5 ir Land Rover Freelander, tiek ir dideli automobiliai, tokie kaip Mercedes M-klase, BMW X5 ar Volvo XC90, naudoja šį arba panašų dydį.
Testavimus ant sauso ir šlapio paviršiaus, taip pat ir bekelėje, laikė aštuoni vasariniai visureigių padangų modeliai. Kuriuos iš jų iš tikrųjų galima rekomenduoti? Ir kuris pasirodė esąs geriausias tarp padangų iš ekonominio segmento?
Kaip padangoms pavyksta susitvarkyti su bekele? Testų metu trauka keitėsi ant skirtingų paviršiaus tipų. Pirmiausia, šlapia žolė – tai iššūkis toms padangoms, kurios orientuotos važinėti plentu. Čia būtent pigios Roadstone padangos parodė pačią didžiausią trauką. Už jų sekė Continental ir Cooper.
Continental ant negįsto paviršiaus su 4260 niutonų, parodė stebėtinai didelę trauką, ypač įvertinant tai, kad ši padanga skirta važinėti plentu. Bet netgi ir padangos su pačia mažiausia traukos jėga (Nokian) sugebėjo parodyti tinkamą lygį (4000 N).
Testų metu, ant smulkaus smėlėto paviršiaus, plentinės padangos pasirodė gerai. Tik Nokian padangų trauka pakankamai greitai pasiekė ribą. Mūsų nuostabai, ant smėlėto paviršiaus gerai save užsirekomendavo ekonominės klasės padangos Roadstone.
Važiuojant purvu geriausius rezultatus rodė Pirelli padangos su savo pagerintu pasipriešinimo riedėjimui lygiu. Tik vienintelės padangos visiškai neišlaikė šio testo: suomiškos „Nokian“, kurių protektorius staiga „užsikasdavo“.
Valdymo, ant gruntinio kelio, testų metu tikrinama trauka, sukibimas ir patikimumas, kadangi aštrios grunto dalelės tvirtai įstringa protektoriuje ir padangos šonuose. Šioje situacijoje puikius rezultatus parodė Continental, kuri lengvai įveikė kliūtis ir užtikrino netrikdomą valdymą.
Slydimo vandens sluoksniu (akvaplaniravimo) testuose geriausius rezultatus parodė Vredestein: jos pasirodė labai gerai. Bet ir kitos padangos sugeba gerai išstumti vandenį. Tik važiuojant su pigiomis padangomis reikėjo pastebimai sumažinti tempą.
Testuojant žiedinėje trasoje, dėmesys buvu kreipiamas išskirtinai į maksimalų sukibimą ant šlapio kelio paviršiaus. Pirelli, Bridgestone ir Continental padangos atliko savo užduotis ypač gerai. Mažiau atsparios praslydimui buvo Nokian, Cooper ir ekonominės klasės Roadstone padangos iš Korėjos.
Slydimo vandens sluoksniu (akvaplaniravimo) teste, įveikiant posūkius: trasoje, viduryje posūkio, susidaro didelė bala. Esant šioms sąlygoms užtikrintai nugalėjo Vredestein. Tiesiaeigio slydimo vandens sluoksniu (akvaplaniravimo) teste nuvylė Roadstone padangos ir šiek tiek mažiau – Continental.
Valdymo teste vertinamas ne tik rato laikas, kurį galima pasiekti trasoje, bet ir pastangos, kurios reikalaujamos iš vairuotojų naudojant skirtingas padangas. Continental, Dunlop ir Bridgestone leido važiuoti greitai. Ir atvirkščiai, Roadstone padangos sukėlė vairuotojui ir ESP sistemai per daug vargo.
Taip pat ir valdymo teste sausoje trasoje buvo pastebima, kad pigioms padangoms Roadstone labai trūko ne tik tikslios reakcijos, bet ir greičio įveikiant posūkius. Panašius rezultatus parodė ir Cooper padangos, pasirodė esančios labai nepatogios ant sauso paviršiaus.
Galutinai visus pagal vietas išskirstė stabdymo testai: tuo metu kai Pirelli, Dunlop ir Continental ant šlapios dangos stabdė gerai ir labai gerai, padangos Nokian ir Roadstone slydo pavojingai ilgais atstumais.
Praktiškai septynių metrų skirtumas stabdant ant sauso asfalto yra daug. Continental ir Dunlop rodė puikius rezultatus, o korėjietiškos Roadstone visiškai neišlaikė bandymų.
Triukšmo lygio testas: daugelis bus nustebinti. Pačios garsiausios pasirodė ne pigios padangos, o Continental (67,4 dB esant 50 km/h greičiui). Ženkliai mažesnis triukšmo lygis, pirmiausiai parodė Pirelli (64,9 dB).
Sekantis siurprizas buvo matuojant pasipriešinimą riedėjimui: nežiūrint į tai, kad padangos Roadstone labai blogai pasirodė ant šlapios ir sausos dangos, jos leidžia taupyti kurą. Tik Michelin sugebėjo parodyti dar geresnius rezultatus.
Šaltinis: Auto Bild
2. Pirelli Scorpion Verde | Bendras įvertinimas: puikiai | ||||||
|
3. Bridgestone Dueler H/P Sport | Bendras įvertinimas: rekomenduojamos | ||||||
|
4. Dunlop SP Quattro Maxx |
Bendras įvertinimas: rekomenduojamos | ||||||
|
5. Michelin Latitude Sport |
Bendras įvertinimas: rekomenduojamos | ||||||
|
6. Cooper Zeon XST A | Bendras įvertinimas: patenkinamai. | ||||||
|
7. Vredestein Ultrac SUV Sessanta | Bendras įvertinimas: patenkinamai | ||||||
|
8. Nokian Z Sport Utility | Bendras įvertinimas: sąlyginai patenkinama | ||||||
|
9. Roadstone Roadian HP | Bendras įvertinimas: blogai | ||||||
|