--> Labeling -->

Autoreviu: Bekelės 215/65R16 padangų testas (2013)

Autoreviu: Bekelės 215/65R16 padangų testas (2013) (2013)

 

Autoreviu žurnalo ekspertai atliko 215/65 R16 bekelei skirtų 12 padangų modelių testus.
215/65 R16 — tai viena populiariausių mažų visureigių arba SUV klasės automobilių padangų išmiera, tačiau daugelis gamintojų siūlo du, o kartais ir tris skirtingo pravažumo padangų variantus. Kad nepaskesti padangų įvairovėje, mes su šia programa supažindinome padangų gamintojus ir perdėjome ant jų pečių pasirinkimo teisę, kurias padangas testuoti. Pasirinkimas buvo skirtingas, pavyzdžiui kompanija Pirelli nusprendė, jog geresnį rezultatą parodys asfaltinės padangos Scorpion Verde, nors jų asortimente yra grubesnių padangų Scorpion STR. Panašiai pasielgė ir Continental kompanija pasiūliusi asfaltines padangas CrossContact UHP. Bet Michelin atstovavo grubias padangas Latitude Cross. Yokohama pasiūlė naujas universalias padangas Geolandar SUV, o Bridgestone ir Dunlop atsisakė nuo pasiūlymo, kas neturėjo itakos, kad mes netestuotume šių populiarių padangų. Testam mes nupirkome Bridgestone Dueler H/T 689 ir Dunlop Grandtreck AT3.
 
Pas mus buvo ir korėjietiškų padangų Hankook DynaPro HP ir Kumho Solus KH17, taip pat ir rusiškų Viatti Bosco A/T, Amtel Cruise 4X4 ir Cordiant All-Terrain, o dvyliktas komplektas, buvo padangos su kuriomis nuo konvejerio nurieda Renault Duster: Continental CrossContact LХ.
 
Visos padangos montuojamos ant lengvo lydinio ratlankių ir balansuojamos…. Vat ir pirmi rezultatai! Mažiausiai švino balansuojant pareikalavo Hankook, Kumho, Yokohama ir Amtel padangos, o daugiausiai pareikalavo Dunlop ir ypač Cordiant – be maž pusę kilogramo svarelių podangų komplektui! Tai taip vadinamas padangų masės nevientiesumas. Aišku jog kuo mažiau reikia svarelių balansuojant padangą, tuo ji yra kokybiškiau pagaminta.
Pradedam važiavimus ant šlapio asfalto. Iš pradžių – stabdymas nuo 80 km/v., su kiekvienu padangų komplektu mažiausiai šeši kartai, naudojant maksimalią stabdymo jėgą (automobilis turi ABS sistemą). Matuojame stabdymo atstumą, išvedame vidutinį atstumą visų bandymų ir konstatuojame, jog automobilis su Pirelli padangos sustojo po 26,5 metro, o Dunlop padangų rezultatas buvo beveik dešimčia metrų ilgesnis.
Toks pat šlapias asfaltas, bet užduotis kita: nustatyti kokiu didžiausiu greičiu bandytojas galės išlaikyti automobilį pažymėtame koridoriuje imituojant posūkį 35 metrų radiusu. Ankstesniame teste buvo bandomos padangų savybės stabdant tiesiu keliu, o šiame teste bandomas šoninis padangų sukibimas. Rezultatas toks pat: Pirelli parodė geriausią rezultatą, Dunlop – prasčiausią.

 

 
Autoreviu: Bekelės 215/65R16 padangų testas (2013) Autoreviu: Bekelės 215/65R16 padangų testas (2013) Autoreviu: Bekelės 215/65R16 padangų testas (2013)
Autoreviu: Bekelės 215/65R16 padangų testas (2013) Autoreviu: Bekelės 215/65R16 padangų testas (2013) Autoreviu: Bekelės 215/65R16 padangų testas (2013)
Ir paskutinis šlapias pratimas – imituojame netikėtos kliūties apvažiavimą. Šis testas parodo kaip padangos susidoroja su įvairiomis staiga besikeičiančiomis apkrovomis. Užduotis – nustatyti maksimalų greitį, kurios padangos išlaiko automobilį nustatytame koridoriuje ir neišslysta iš numatytos trajektorijos. Jeigu su Pirelli padangomis bandytojas išvengė kliūties ir neišslydo iš numatytos trajektorijos važiuojant 71,8 km/v. greičiu, tai su Dunlop padangomis automobilis pradėjo slysti jau nuo 66,5 km/v.
Dabar visa tai ką jau padarėme ant šlapio asfalto pakartosime ant sauso. Rezultatai tokie pat, tik prie prasčiausius rezultatus rodončių padangų Dunlop stabdyme prisijungė rusiškos padangos Cordiant All-Terrain.
Geriausiai sukimbančios padangos pasirodo pačios kiečiausios – tai Pirelli Scorpion Verde ir Continental CrossContact UHP. Blogu keliu žymiai maloniau važiuoti su Michelin Latitude Cross padangomis ir jos mažiausiai kelia triukšmo. Visai komfortiškos pasirodė ir Continental CrossContact LX, Cordiant All-Terrain, Yokohama Geolandar SUV padangos. Tačiau, net ir pačios triukšmingiausios mūsų teste padangos Continental CrossContact UHP ir Pirelli Scorpion Verde nekelia didelių nepatogumų.
Pereinam prie rezultatų. Mes nusprendėme, kad vidutinis Renault Duster automobilio savininkas per automobilio eksploatavimo istoriją bekelėje nuvažiuos apie 20% automobilio ridos, iš čia ir bekelės testo balo svarba. Kiti 80% lieka asfaltuotiems keliams, tačiau didesnį dėmesį mes skyrėme rezultatams ant šlapios dangos. Taip paskirsčius prioritetus testo nugalėtojais tampa Pirelli Scorpion Verde ir Continental CrossContact LX padangos. Tuo tarpu jeigu pirmas mes siūlome tiems vairuotojams kurie retai nuvažiuoja nuo asfaltuoto, tai antros yra labiau universalesnės. O geriausios padangos tiems kurie mėgsta pasivažinėjimus per purvą – Yokohama Geolandar SUV. Taip pat maloniai nustebino rusiškos padangos Viatti Bosco A/T, įvertinus jų kainą, puikus variantas.
Šaltinis:Авторевю 
 
1. Pirelli Scorpion Verde Įvertinimas: 8,50

 sukibimo savybės ant šlapio ir sauso asfalto
+ valdymas ant šlapio ir sauso asfalto

 

– pravažumas
– tolygus važiavimas
– triukšmas

 

1. Continental ContiCrossContact LX Įvertinimas: 8,50

+ valdymas ant šlapio asfalto
+ tolygus važiavimas
+ akustinis komfortas

 

– aukšta kaina
 3. Yokohama Geolandar SUV G055  Įvertinimas: 8,45

+ pravažumas
+ tolygus važiavimas
+ akustinis komfortas

 

– šoninis sukibimas ant šlapio asfalto
4. Viatti Bosco A/T Įvertinimas: 8,35

+ geras sukibimas ant šlapios dangos
+ valdymas ant sauso ir šlapio asfalto

 

– vidutiniai komforto ir pravažumo rodikliai
5. Continental ContiCrossContact UHP Įvertinimas: 8,25 

+ geras sukibimas ant šlapios dangos
+ valdymas ant šlapio asfalto

 

– komfortas
– pravažumas
– kaina

 

6. Kumho Solus KH17 Įvertinimas: 7,95

+ stabdymo savybės ant šlapios ir sausos dangos
+ mažas pasirpriešinimas riedėjimui

 

– pravažumas
7. Amtel Cruise 4×4 Įvertinimas: 7,90

+ važiavimo tolygumas
+ subalansuotas automobilio valdymas ant šlapio asfalto
+ kaina

 

– padidintas riedėjimo pasipriešinimas
8. HankookDynapro HP RA23 Įvertinimas: 7,85

+ stabdymo savybės ant sauso asfalto

– sukibimo savybės ant šlapio asfalto
9.  Michelin Latitude Cross  Įvertinimas:7,85

+ važiavimo tolygumas
+ akustinis komfortas

 

– valdymas ant šlapio asfalto
– stabdymas ant sauso asfalto

 

10. Cordiant All Terrain   Įvertinimas: 7,70

+ važiavimo tolygumas
+ akustinis komfortas

 

– sukibimas ir valdymas ant sauso asfalto
– padidintas riedėjimo pasipriešinimas

 

11. Bridgestone Dueler H/T 689 Įvertinimas: 7,10

+ važiavimo tolygumas
+ mažas riedėjimo pasipriešinimas

 

– blogos sukibimo savybės ant sauso ir šlapio asfalto
– valdymas ant šlapios dangos

 

12.  Dunlop Grandtrek AT3 Įvertinimas: 6,85

+ pravažumas

– labai prastas sukibimas ant šlapio ir sauso asfalto
– valdymas ant šlapio ir sauso asfalto