--> Labeling -->

Vi Bilagare: Vasarinių, 205/55 R16 dydžio, padangų testas (2014)

Pratestuotų padangų sąrašas: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Goodyear EfficientGrip Performance, GT Radial Champiro VP1, Michelin Primacy 3, Nokian Hakka Blue, Pirelli Cinturato P7, Vredestein Sportrac 5.

Bandymai buvo atliekami 2013 metų lapkričio mėnesį poligone esančiame Teksase, JAV. Testų metu, ant sausos kelio dangos, temperatūra siekė 20-22 laipsnių ir 12-16 lapsnių, valdomumo ant šlapios kelio dangos testo metu. Subjektyviuosiuose testuose – garso lygio, komforto ir valdomumo – buvo naudojamas Ford Focus ST, o tokioms disciplinoms kaip stabdymas, atsparumas akvaplanavimui ir kuro sąnaudos buvo parinktas VW Golf GTI VI. Visos parinktos padangos buvo 205/55 R16 dydžio, su greičio V (iki 240 km/h) indeksu.

Palyginimui buvo parinktos dvi žieminės padangos – europietiško bei skandinaviško tipo. Tame tarpe testuojamos buvo ir Continental ContiPremiumContact 5 padangos su mažesniu, 0,5 bar, slėgio lygiu negu reikalaujama – tokiu būdu ekspertai nusprendė pademonstruoti, koks būna važiavimas su netinkamai pripūstomis padangomis. Visi stabdymo efektyvumo testai buvo atliekami su įjungta ABS sistema.

Pagrindinius skirtumus tarp „gerų“ ir „blogų“ padangų galima pamatyti testuose ant šlapios kelio dangos. Skirtumas tarp pačio trumpiausio ir pačio ilgiausio stabdymo kelio, važiuojant 100 km/h greičiu, sudarė 19 metrų, o tai yra keleto automobilių ilgis.

Siūlome susipažinti su ekspertų komentarais, susijusiais su kai kuriomis disciplinomis:

Atsparumas akvaplanavimui

Šio testo rezultatai parodo, jog atsparumas akvaplanavimui mažėja esant nepakankamam slėgio lygiui padangose. Neskaitant to, jeigu žieminės, europietiško tipo, padangos puikiai įveikia šį išbandymą, tai skandinaviško tipo padangoms tai, atvirai kalbant, nepavyksta.

Valdomumas ant sausos kelio dangos

Geriausią greitį sausoje trasoje su daugybe posūkių gali suteikti Pirelli, GOODYEAR ir Dunlop,ir jų rezultatai skiriasi tik sekundės dalimi. Tačiau jeigu padangų slėgio lygis yra žemesnis, negu reikalaujamas, rezultatų laikas pablogėja iš karto dviem sekundėmis, o jeigu kalbant apie žiemines padangas, tai pablogėjai dar keliomis sekundėmis.

Stabdymas ant sausos kelio dangos

Padangos su pamažintu slėgio lygiu stabdo beveik taip pat kaip ir tinkamai pripūstos padangos, tačiau jų dilimas ženkliai aukštesnis. Kalbant apie žiemines padangas, jų stabdymo atstumas yra didesnis negu vasarinių padangų, viso autobuso ilgiu!

Šoninis stabilumas ant šlapios kelio dangos

Blogiausia tokiomis aplinkybėmis „jaučiasi“ žieminės padangos, o netinkamai pripūstų padangų dilimas padidėja.

1. Continental ContiPremiumContact 5

Stabdymo kelias trumpas esant bet kokioms sąlygoms, ir apskritai, Continental padangų stabdymo efektyvumas geriausias teste.

Sausoje trasoje šios padangos ne pačios geriausios, tačiau vis tik vienos iš lyderiaujančių.

Apskritai, tai labai geros padangos, suteikiančios optimalų saugumą esant bet kokioms sąlygoms.

 
2. Goodyear EfficientGrip Performance

Kalbant apie sukibimą su sausu asfaltu, Goodyear padangos patenka tarp dviejų geriausiųjų.

Esant staigiems ir greitiems manevrams šios padangos savo reakcija primena Dunlop padangas, tačiau jų „elgesys“ yra šiek tiek labiau subalansuotas.

Teste Goodyear padangų svoris yra mažiausias, pasipriešinimas riedėjimui žemiausias, bei mažiausios kuro sąnaudos.

Gana geras akustinis komfortas bei važiavimo kokybė.

 
3. Pirelli Cinturato P7

Šios padangos pasižymi labai geromis važiuojamosiomis charakteristikomis ant šlapios kelio dangos.

Stabdymo efektyvumo teste Pirelli užėmė antrąją vietą, šios padangos taip pat turi aukštą šoninį stabilumą, bei stabilų, nuspėjamą „elgesį“ suteikiantį žymiai lengvesnį automobilio valdomumą.

Pirelli taip pat gerai stabdo ant sauso asfalto. Padangų elgesys labai nuoseklus, staigius manevrus atlieka be sunkumų.

Pasipriešinimas riedėjimui pasirodė pats aukščiausias, tačiau kuro sąnaudos, važiuojant palaikomu greičiu, – maždaug tokios pat kaip ir daugumos testuotų padangų.

Pirelli padangos gerai absorbuoja nelygumus, šių padangų triukšmo lygis – žemas.

 
3. Nokian Hakka Blue

RŠios padangos stabdo efektyviai, gerai priešinasi šoniniam traukimui į vieną pusę, saugiai ir kontroliuojamai „elgiasi“ ant šlapios kelio dangos.

Ne tokie aukšti stabdymo rezultatai sausoje trasoje.

Turi nedidelį polinkį pertekliniam pasukamumui.

Pasipriešinimas riedėjimui – žemas, važiavimo ir akustinis komfortas – didesnis nei vidutinis.

 
5. Dunlop Sport BluResponse

Šio modelio padangos pasižymi puikiu atsparumu akvaplanavimui, geru sukibimu, efektyviu stabdymu bei dideliu šoniniu stabilumu ant šlapios kelio dangos.

Tačiau važiuojant dideliu greičiu, galiniai ratai gali pradėti slysti, ir dėl šios priežasties šios padangos pradeda „elgtis“ ne taip nuspėjamai, kaip geriausios padangos šiame teste.

Dunlop padangos pasižymi greitu stabdymu ant sausos kelio dangos, tikslia reakcija į vairo pasukimus, tačiau jos yra linkusios pertekliniam pasukamumui, bei užmetimams vairuojant.

 

Vi Bilägare