Žieminių padangų, skirtų visureigiams, testas: šešių tipų padangų (dydis 235/55R17) palyginimas

Žieminių padangų, skirtų visureigiams, testas: šešių tipų padangų (dydis 235/55R17) palyginimasŽieminių padangų, skirtų visureigiams, palyginimas: 2012 metais padangų bandymų metu ant Audi Q3 buvo išbandytos 5 rūšių skirtingos puikios padangos, ir taipogi viena rūšis Kinijos gamintojų.  Kiek gi turi kainuoti gera padanga?

Kai lauke stipriai sninga ir šąla, vairuotojai tokių visureigių, kaip Audi Q3, gali mėgautis varomųjų ratų nauda. Tik su sąlyga, jog mašina aprūpinta geromis padangomis. Priešingu atveju – ne vėliau kaip pirmojo stabdymo metu- jie gali sulaukti nemalonių netikėtimų.

Tam kad Jūs žinotumėte, kokios iš tikrųjų padangos Jums garantuoja saugumą žiemą, mes patikrinome penkias aktualiausias aukščiausios klasės padangas, specialiai pagamintas būtent visureigiams, kurių visi 4 ratai yra varomieji. Tarp jų – naujausi modeliai Bridgestone, Nokian ir "Pirelli" padangų, taipogi pripažintų specialistų žieminėmis vairavimo sąlygoms: Continental ir Dunlop. Kadangi  padangų kainos svyruoja nuo 600 € (Nokian) iki nepilno 1000 EUR (Conti ) už padangų komplektą, verta susimąstyti, ar tikrai reikia pirkti tokias brangias žiemines padangas, o visgi galbūt įmanoma apsieiti renkantis pigesnį gaminį. Todėl vienu metu mes išbandėme ir pačias pigiausias, šiuo metu, padangas – Sunny Snowmaster (Kinijos gamintojų).

Šiek tiek apžvelgsim įvykius: jeigu kažkas siekia sutaupyti būtent tokiu būdu, tai šitas taupymo būdas ne tam.. Ant snieguotos kelio dangos pigioji padanga sėkmingai laikosi drauge su kitomis, bandymo metu stabdymas netgi  atskleidžia geriausius rezultatus. Ant sausos kelio dangos taipogi nėra jokio pagrindo kritikuoti šių padangų: nors jų bandymų rezultatai  ne tokie geri kaip kitų brangių gaminių, bet su tam tikromis išlygomis jas galima pakankamai gerai eksploatuoti. Bet kaip tik kalba pasisuka apie bandymus ant šlapios kelio dangos, pigioji padanga  neišlaiko konkurencijos.

Kaip posūkių ir akvaplanavimo bandymuose, taip ir valdymo testuose, ji, lyginant su konkurentais, tiek daug atsilieka,  jog ji visiškai iškrenta iš vertinimo skalės  – 0 taškų. Ir ypatingai, stabdymo  šlapiose kelio sąlygose bandymuose, kur mes orientavomės ne į ženklinimo rodiklius, bet į realius praktikos rezultatus, ši padanga yra aiškiai prastesnė. Stabdymo kelias, įsibėgėjus 100 km / h greičiu, palyginus su geriausiais bandymo parodymais ("Bridgestone", 58,6 m) padidėjo 35,7 m, ir tokiu būdu, bendras kelio ilgis tapo 94,3m!  Tai nepriimtina. 

Žieminių padangų, skirtų visureigiams, testas: šešių tipų padangų (dydis 235/55R17) palyginimas Žieminių padangų, skirtų visureigiams, testas: šešių tipų padangų (dydis 235/55R17) palyginimas Žieminių padangų, skirtų visureigiams, testas: šešių tipų padangų (dydis 235/55R17) palyginimas

Paprasčiausiai tariant, ten kur Audi Q3 su Bridgestone padangomis jau sustojo, spidometras ant Sunny padangų vis dar rodė 60 lm/h greitį. Mūsų padangos, bandymų metu dar nebuvo paženklintos, bet sprendžiant iš daug vėlesnio ženklinimo, produktas iš  Kinijos turi pasižymėti ypatingai geromis stabdymo charakteristikomis, kadangi šios padangos sukibimas  su šlapia kelio danga turi  "C" klasę. Pagal tai, jog stabdant nuo 80 km/h stabdymo kelio skirtumas tarp gretimų klasių sudaro 4-5 metrus, mes labai skeptiškai žiūrime į galimybę, kad Sunny iš tikrųjų gali stabdyti taip pat  gerai, kaip ir varžovų.

Dėl oro sąlygų, mes dar nespėjome pakartoti bandymų su pačiomis aktualiausiomis padangomis, bet mes jį atliksime  pirmai galimybei pasitaikius. Jeigu padanga, kainuojanti maždaug 80 eurų už vienetą, turėjo galimybę pademonstruoti tokius pat gerus rezultatus bandymuose, kaip ir geriausių gamintojų padanga, kuri kainuoja du ar tris kartus daugiau, mes būtume labai nustebę, ypač dėl to, kad su geriausiomis padangomis atliktų bandymų rezultatai tarpusavyje skiriasi minimaliai. "Bridgestone", "Dunlop" ir "Pirelli visumoje parodo vienodus rezultatus, bet tiesiog akcentuojasi skirtinguose aspektuose. Nokian prekės ženklo kandidatas, kurio padangos paskutiniuose bandymuose parodė save kaip išskirtinį ant sniego dangos, būtent šioje disciplinoje patyrė fiasko, ir tuo pačiu prarado geriausią vietą

Šaltinis: Auto Zeitung

1. CONTINENTAL CONTIWINTERCONTACT TS 830 1. VIETA
CONTINENTAL CONTIWINTERCONTACT TS 830
SNIEGAS
Ant sniego Audi Q3 su Conti firmos padangomis važiuoja ne tik greičiau, bet ir patikimiausiai iš visų. Tiksli reakcija, gera trauka – pati geriausia (132 taškai).

DRĖGNAS ORAS
Bandymai ant šlapio paviršiaus su Conti firmos padangomis parodo puikų saugaus vairavimo pavyzdį. Ji džiugina reakcijos nuspėjamumu ir sukibimo stabilumu posūkiuose (128 taškai).

SAUSAS ORAS
Jeigu neatsižvelgti į šiek tiek padidėjusį vidaus triukšmo lygį, visuose kituose bandymuose Conti išsiskiria savomis subalansuotomis ir geromis  charakteristikomis, šios firmos padangos neturi silpnų vietų (120 taškų).

Su geriausiais rodikliais visuose disciplinose Conti vienareikšmiškai laimi šiame bandyme (380 taškų).

2. PIRELLI SCORPION WINTER 2. VIETA
PIRELLI SCORPION WINTER
SNIEGAS
Pirelli neturi šimtaprocentinio supratimo su elektronine kontrolės stabilizavimo sistema (ESC) Audi, kuri padaro Audi truputėlį nejaukia ir netikslia reakcijose (123 taškai).

DRĖGNAS ORAS
"Pirelli": silpni bandymų rodikliai akvaplanavime darant posūkius, tačiau yra sportiškai tikslų vairavimo stilių ant šlapios kelio dangos. Geros stabdymo charakteristikos (122 taškai).

SAUSAS ORAS
Aukštas stabdymo efektyvumas, žaibiškas valdomumas, tiksli reakcija į vairuotojo komandas – Pirelli užsidirba taškus dėka puikių rodiklių ant kelio dangos su aukštu sukibimo lygiu (122 taškai).

Sportiškai vikrūs Pirelli iš karto patinka už rodiklių darną (367 taškai).

 3. DUNLOP SP WINTER SPORT 4D 3. VIETA 
DUNLOP SP WINTER SPORT 4D
SNIEGAS
Nė viena iš kitų padangų bandymo metu tokios aukštos traukos neparodė, kaip Dunlop. Dinaminės savybės nesukelia problemų, stiprus stabdymas (131 taškas).
DRĖGNAS ORAS
Situacijose kai gresia akvaplano susidarymas, Dunlop išsiskiria aukščiausiu saugumo lygiu. Neutralus valomumas (121 taškas).
SAUSAS ORAS
Dunlop privalumai: patogi, tyli ir stabili padanga.. Silpnosios pusės: padidėjęs pasipriešinimas važiavimui, pats ilgiausias stabdymo kelias (kaip ir Sunny padangos) (112 taškų).
Dėka aukštos traukos, Dunlop padangos ypatingai geros žiemos vairavimo sąlygose (364 taškai).

 

4. BRIDGESTONE BLIZZAK LM-80 4. VIETA
BRIDGESTONE BLIZZAK LM-80
SNIEGAS
Apsnigtose keliuose naujoji "Bridgestone" padanga gali aprūpinti tik vidutiniu sukibimo lygiu. Šlapiam sniege ji suteikia aukščiausią saugumo lygį (116 taškų).
DRĖGNAS ORAS
Lyjant Bridgestone padangos pasireiškia geriausiai: stabdymo bandymuose ji pati geriausia, be to greita ir saugi. Tačiau silpna akvaplano bandymuose. (129 taškai).
SAUSAS ORAS
Minimalus pasipriešinimas riedėjimui, tačiau palyginus ilgas stabdymo kelias. Naujoji Bridgestone padanga  nepastebimai, tačiau  vienareikšmiškai (kaip ir Sunny padangos) turi išcentriškumą leistinose ribose (113 taškų).
Labai gera drėgno oro sąlygomis, gera ir ant sniego. Naujoji Bridgestone padanga – tai pastebima pažanga (358 taškai).
5. NOKIAN WR A3 5. VIETA 
NOKIAN WR A3
SNIEGAS
Ilgiausias stabdymo kelias, stiprus išcentriškumas, pats blogiausias rodiklis traukos bandymuose – naujoji Nokian padanga ant sniego demonstruoja nelauktus trūkumus (97 taškai).
DRĖGNAS ORAS
Lygiai 7 metrais ilgesnis stabdymo kelias, negu pas geriausią bandymų dalyvį, Nokian kainavo svarbius taškus bandyme. Bet valdomumo komandos reaguoja tiksliai ir greitai (114 tašlų).
SAUSAS ORAS
Ištrauka iš Nokian bandymų protokolo: labai gerai sukibimas, su puikiu pagreičiu, tiksliai ir beveik nepastebima reakcija į  svorio centro pasikeitimą, atleidžia klaidas – puiku (127 taškai).
Faktas tas, kad Nokian patyrė nesėkmę žieminėse disciplinose yra staigmena, todėl ji praranda taškus (338 taškai).
6. SUNNY SNOWMASTER SN 3830 6. VIETA
SUNNY SNOWMASTER SN 3830
SNIEGAS
Pigioji Sunny padanga išsiskikiria pačiu trumpiausiu stabdymo keliu ant sniego. Ekstremaliose situacijose lemtingas polinkis išcentriškumui. Tačiau silpnos savybės ant šlapio sniego (115 taškų).
DRĖGNAS ORAS
Drėgnomis oro sąlygomis Sunny padangos tampa visiškai nenaudojamos (2011 metų rodikliai). Kai kuriose situacijose parodo ekstremalias reakcijas, stabdo siaubingai (13 taškų).
SAUSAS ORAS
Sunny padangos turi ne blogesnį sukibimą su kelio danga kaip ir kiti brangūs konkurentai, taip pat neypatingai ir kritikuojama. Pats ilgaiusias stabdymo kelias (kaip ir Dunlop), mažiausias pasipriešinimas riedėjimui (107 taškai).
Nereikšmingi rezultatai bandymuose ant šlapios kelio dangos (235 taškai).