Leidinys "Autopanorama" nusprendė rasti atsakymą į daugelį automobilių vairuotojų jaudinantį klausimą – ar gali italai, šiltos saulėtos šalies gyventojai, gaminti geras žiemines padangas? Atlikdama naujų Pirelli padangų bandymus "Autopanorama" užtikrintai pareiškė: gali ir naujosios Ice Zeroto pavyzdys.
IceZero padangos ypatumas, neabejotinai, yra naujos technologijos Multi-Link Compound naudojimas, kuris leidžia padangai efektyviai dirbti esant įvairioms temperatūroms – nuo nulio iki ekstremalių šalčių. Be to, naudojama DualStud dygliavimo technologija. Gamintojas apie šią technologiją kalba taip: vienas dyglys, pagamintas pagal naujus standartus, veikia ne blogiau nei ankstesni du!
VIDEO
Dual Stud visiškai nepanaši į tą klasikinį apvalų dyglį, prie kurio pripratę automobilistai. Apžiūrinėdamas naujieną pirmiausiai pastebi plokščią stačiakampį pagrindą – specialistai sako, kad toks pagrindas patikimai laikys detales padangoje ir tai užtikrins ilgesnį jos tarnavimo laiką. Pakito ir pati darbinė dalis. Dabar ji yra trapecijos formos, o pakankamai aukšta šerdis iš volframo karbido panaši į dvigubus nagus. Tai ir buvo inžinierių idėja. Pirelli užtikrinti, kad sudvejintos iškyšos efetyviai įsikirs į ledą įsibėgėjant, o platus kraštas kitoje šerdies pusėje užtiktins puikų elgesį stabdant. Italai tikina: būtent tokia neįprasta forma leidžia pagerinti charakteristikas be dyglių skaičiaus padidinimo.
"Autopanorama" tikrino, kaip veikia ši technologija “poligone” – ant užšalusio ežero Suomijoje, esančio netoli nuo Kuusamo miestelio. Čia yra viskas: plikas ledas, sniego sangrūdos, gilios pusnys ir gražūs vaizdai, bet mus pirmiausiai domina testavimo trasa, turinti tiesią distanciją įsibėgėjimui ir stabdymui, “gyvatėlę” ir vingiuotą “riedėjimą”.
Testuojamas Audi A6 iš vietos išsiplešia užtikrintai ir galingai. Nė mažiausios užuominos apie sukinėjimąsi į šalis, nė menkiausio nukrypimo nuo tiesės. Kartkartėmis pro garso izoliaciją į saloną vistik prasiskverbia traukos sistemos šurmulys, bet, netgi nežiūrint į tai, tempas ir greitėjimo stabilumas įspūdingi.Štai atėjo laikas stabdyti. Ekspertas pažymi, nors ir lėtėjimas ant praktiškai pliko ledo ne toks, kaip ant sauso asfalto, bet tokio efektyvumo jis nelaukė. Beje, svarbu ne tik trumpesnis stabdymo kelias, bet ir tai, kad automobilis išlieka pilnai kontroliuojamas.
O štai bandymas ant „gyvatuko“ pasirodė ne toks įspūdingas. Šiame bandyme padangos elgiasi visiškai tinkamai, mašina adekvačiai seka vairuotojo komandas.Vienok testas parodo, kad elgesys posūkiuose ne taip kardinaliai pagerėjo.Priežastis aiški, nes tas pats "dvidantis" dyglys efektyviausiai veikia, būtent kai yra išilginės apkrovos.
Patirtus įspūdžius patvirtino ir važiavimas vingiuotu ruožu. Vėl atkreipi dėmesį į labai užtikrintą greitėjimą ir lėtėjimą. Gerai pravažiuoja ir viražus.
Kad užtvitintų patirtus įspūdžius, organizatoriai pasiūlė atlikti dar keletą važiavimų. Šį kartą Bentley sedanais ir kupe! „Apauti“ jie ne serijinėmis, o „kovinėmis“ padangomis su pailgintais dygliais. Žodžiu, išvažiuoti su tokiomis padangomis į bendro naudojimo kelius draudžiama. Testų serija parodė, kad ir Italijoje išmanoma apie aukštos klasės žiemines padangas, užtikrinančias puikų valdomumą ant slidaus kelio.
Kaip pažymi leidinys, naujųjų IceZero kūrėjai tikrai sugebėjo rasti sprendimą, kuris leidžia daug užtikrinčiau jaustis žiemos kelyje.