Test World ekspertai suomių žurnalui Tekniikan Maailma išbandė 12 dygliuotų ir 8 nedygliuotas žiemines padangas.
Reikalavimai dygliuotoms padangoms Skandinavijoje griežtinami visą laiką, ir per pastaruosius kelerius metus buvo padaryta keletas naujų apribojimų dėl svorio ir maksimalaus dyglių skaičius. Teisės aktų leidėjų tikslas yra sumažinti kelio paviršiaus susidėvėjimą ir trupinių susidarymą, kurie potencialiai gali pakenkti žmonių sveikatai. Be to, sumažėja kelių remonto išlaidos.
Kiek iš tikrųjų dėl kelių susidėvėjimo yra kaltos dygliuotos padangos – tai atskiras klausimas ir daugelio ekspertų nuomonė šiuo klausimu skiriasi. Tuo pačiu metu, ekspertai pažymi, kad nauji apribojimai dygliuotoms padangoms, kaip taisyklė, pablogina jų vairavimo ant apledėjusio paviršius charakteristikas. Tokiu būdu gamintojams tenka kurti naujas technologijas tam, kad užtikrintų optimalų saugumo lygį.
Tenka pažymėti, kad vadinamos frikcinės padangos taip pat praėjo ilgą vystymosi kelią, ir dabar geriausios iš jų bus geriau nei iš dygliuotų padangų silpniausios – netgi ant lygaus ledo, kur dygliai dirba geriausiai. Jeigu dyglių mažai, jų forma ir išdėstymas pasirinkti nesėkmingai, o gumos mišinys pernelyg kietas, dygliuotos padangos gali pralaimėti minkštoms frikcinėms padangoms.

КAIP VYKO TESTAVIMAS
Stabdymo efektyvumas
Bandymai buvo atliekami ant ledo, sniego, šlapios ir sausos dangos, – esant greičiams 50, 80, 80 ir 100 km/h. Bandymai ant ledo ir sniego, nebuvo atliekami atvirame ore, bet specialioje patalpoje su kruopščiai kontroliuojamomis sąlygomis ir temperatūra.
Įsibėgėjimo efektyvumas
Automobilių greitis buvo didinamas nuo 5 iki 20 km / h ant ledo ir nuo 5 iki 35 km / h ant sniego. Buvo vertinamas įsibėgėjimo efektyvumas esant įvairioms temperatūroms ir galutinis rodiklis yra vidutinis keleto eksperimentų rezultatas. Testai taip pat buvo vykdomi patalpoje, kurioje galima su didesniu tikslumu reguliuoti temperatūrą.
Valdymas
Padangų elgesys įvairiose situacijose išbandytas per keletą ratų treke. Galutinis rezultatas – vidutinis kelių pilotų laikas.
Valdymas (subjektyvus vertinimas)
Padangos buvo subjektyviai vertinamos už elgesį ant sniego, ledo, šlapio ir sauso asfalto. Galutinis rezultatas – vidutinis kelių pilotų įvertinimas.
Kurso stabilumas
Stabilumas buvo vertinamas atliekant važiavimus skirtingu greičiu. Visų pirma, pilotai vertino tai, kaip gerai kontroliuojamas transporto priemonės judėjimas ir kaip dažnai reikia koreguoti judėjimo kryptį. Buvo atsižvelgta į vidutinį keleto pilotų vertinimą.
Triukšmas
Subjektyviai buvo vertinamas triukšmas salone, laisvai riedant nuo 100 iki 40 km/h. Buvo vertinamas triukšmas ant priekinių ir ant galinių sėdynių.
Pasipriešinimas riedėjimui
Buvo vertinamos kuro sąnaudos lėtėjant su išjungtu varikliu nuo 80 iki 40 km/ h nevėjuotomis sąlygomis esant skirtingoms temperatūroms. Po to išmatuotas skirtumas su geriausia testuota padanga.
Šaltinis: Tekniikan Maailma
Ekspertų nuomonė apie kiekvieną padangą
1 Nokian Hakkapeliitta 8 |
Įvertinimas: 8,6    |
 |

|
+ Ypač aukštas sukibimas ant ledo
+Puikus valdymas žiemos sąlygomis
|

|
– Santykinai blogi rezultatai ant asfalto
|
|
2 Pirelli Ice Zero |
Įvertinimas: 8,5    |
 |

|
+ Aukštas sukibimas ant sniego ir ledo
+ Geras valdymas žiemos sąlygomis
|

|
– Aukštas triukšmo lygis
|
|
3 Continental ContiIceContact |
Įvertinimas: 8,2   |
 |

|
+ Aukštas sukibimas ant sniego ir ledo
+ Geras valdymas esant bet kokioms sąlygoms
|

|
– Aukštas pasipriešinimas riedėjimui
|
|
3 Gislaved Nord*Frost 100 |
Įvertinimas: 8,2   |
 |

|
+ Geras valdymas ant sniego ir ledo
+ Aukštas sukibimas ir geras valdymas ant šlapio asfalto
|

|
|
|
4 Hankook Winter i*Pike RS W419 |
Įvertinimas: 7,8   |
 |

|
+ Geras sukibimas ant sniego
+ Geras valdymas ant ledo
|

|
– Ilgas stabdymo kelias ant šlapio asfalto
|
|
5 Goodyear UltraGrip Ice Arctic |
Įvertinimas: 7,8   |
 |

|
+ Aukštas sukibimas ant sniego
+ Žemas pasipriešinimas riedėjimui
|

|
– Santykinai silpnas sukibimas ant sauso asfalto
|
|
7 Bridgestone Blizzak Spike-01 |
Įvertinimas: 7,7  |
 |

|
+ Geras sukibimas ir valdymas ant sniego
|

|
– Santykinai silpnas sukibimas ir nepakankamai geras valdymas ant sauso asfalto
– Aukštas pasipriešinimas riedėjimui
|
|
8 Michelin X-Ice North 3 |
Įvertinimas: 7,4  |
 |

|
+ Nuspėjamas elgesys esant bet kokioms sąlygoms
|

|
– Santykinai silpnas sukibimas ir nepakankamai geras valdomumas ant sauso asfalto
– Aukštas pasipriešinimas riedėjimui
|
|
9 BFGoodrich g-Force stud |
Įvertinimas: 7,3  |
 |

|
+ Geri rezultatai ant šlapio asfalto
+ Žemas triukšmo lygis
|

|
– Santykinai silpnas sukibimas ant sniego ir ledo
|
|
10 Toyo Observe G3-Ice |
Įvertinimas: 6,9 |
 |

|
+ Trumpas stabdymo kelias ant sniego
|

|
– Silpni rezultatai ant šlapio asfalto
– Nepakankamai geras valdymas ant sauso asfalto
|
|
11 Aurora Winter Route Master UW71 |
Įvertinimas: 6,6 |
 |

|
+ Geras valdymas ant asfalto
|

|
– Silpnas sukibimas ant sniego ir ledo
– Didelis triukšmo lygis
|
|
12 GT Radial Champiro Ice Pro |
Įvertinimas: 6,3 |
 |

|
+ Geras sukibimas ant šlapio asfalto
|

|
– Silpnas sukibimas ant sniego ir ledo
– Nepakankamai geras valdymas ant sniego
|
|
Nedygliuotos (frikcinės) padangos
1 Michelin X-ice Xi3 |
Įvertinimas: 7,6    |
 |

|
+ Nuspėjamas elgesys esant bet kokioms oro sąlygoms
+ Geras kurso stabilumas
|

|
– Ilgas stabdymo kelias ant ledo
|
|
2 Nokian Hakkapeliitta R2 |
Įvertinimas: 7,5    |
 |

|
+ Aukštas sukibimas ir geras valdymas žiemos sąlygomis
+ Žemas pasipriešinimas riedėjimui
|

|
– Silpni rezultatai ant sauso asfalto
|
|
3 Pirelli Winter IceControl |
Įvertinimas: 7,2    |
 |

|
+ Geras sukibimas ant sniego ir ledo
+ Žemas triukšmo lygis
|

|
– Silpnas sukibimas ant šlapio asfalto
|
|
3 Bridgestone Blizzak WS70 |
Įvertinimas: 7,2    |
 |

|
+ Aukštas sukibimas ant sniego ir ledo
+ Žemas triukšmo lygis
|

|
– Silpni rezultatai ant šlapio asfalto
|
|
5 Continental ContiVikingContact 5 |
Įvertinimas: 7,0   |
 |

|
+ Aukštas sukibimas ir geras valdymas ant sniego
+ Žemas triukšmo lygis
|

|
– Silpni rezultatai ant šlapio asfalto
|
|
6 Vredestein Nord-Trac 2 |
Įvertinimas: 6,8   |
|

|
+ Geras sukibimas ant šlapio asfalto
|

|
– Silpnas sukibimas ant sniego
– Nepakankamai geras valdymas ant sniego ir ledo
|
|
7 Debica Frigo 2 |
Įvertinimas: 6,6  |
 |

|
+ Žemas pasipriešinimas riedėjimui
|

|
– Silpnas sukibimas ant ledo
– Nepakankamai geras valdymas ant ledo
|
|
8 Fulda Kristall Montero 3 |
Įvertinimas: 6,5  |
 |

|
+ Aukštas sukibimas ir geras valdymas ant asfalto
+ Geras kurso stabilumas
|

|
– Silpni rezultatai žiemos sąlygomis
|
|