-->
Labeling
--> |
Švedijos ekspertai testuoja septynių gamintojų padangas trijose kategorijose.
Tarp dviejų dešimčių padangų, švedų pratestuotų šiais metais, buvo penki nauji gaminiai ir dešimt padangų, kurias Teknikens Varld iki šiol nebuvo matęs. Ekspertai pažymi, jog 2011 metų testuose dygliuotos Pirelli padangos, puikiai pasirodė testų metu, tačiau vis pamesdavo savo dyglius. Ar sugebės naujosios Pirelli Ice Zero atgaivinti Italijos prekinį ženklą? Kokios padangos dabar yra geresnės nei kitos tarp nedygliuotų padangų? Kas sugebėjo surasti geriausią padangų charakteristikų balansą? Visus atsakymus galime rasti testų rezultatuose.
Stabdymas
Tesyuose ant sniego ir ledo padangos galėjo surinkti iki 20, o ant sauso ir šlapio asfalto iki 10 balų. Taigi, taip buvo nuspręsta dėl to, kad ant apsnigtų ir apledijusių kelio paviršių, žieminių padangų elgesys turi didesnį vertę.
Geriausiomis iš geriausių šioje disciplinoje tapo Goodyear, po kurių , su nedideliu skirtumu seka Bridgestone ir Continental. Geriausiomis tarp frikcinių padangų pripažintos skandinaviško tipo Pirelli padangos, kurios sugebėjo pasivyti atsiliekančias dygliuotas padangas. Pirmąją vietą tarp europietiško tipo padangų užėmė Continental, laimėję praeitų metų testuose.
Akvaplanavimas
Testai vyko trasoje padengtoje pastoviu 9 mm vandens sluoksniu.
Atliekant išilginio slydimo vandens sluoksniu stabilumo bandymus, kuriuose buvo naudojama bėgiu sistema, įvertinta, kad rato praslydimas pasiekia 15 %.
Geriausiomis šiame teste pripažintos Continental ir Goodyear padangos, kurios vienareikšmiškai pirmauja savo klasėje. Kitoje skalės pusėje yra skandinaviško tipo Kumho padangos, kurios vienintelės prarado sukibimą pasiekus 60 km/h greitį.


Valdomumas
Iš septynių pratestuotų dygliuotų padangų, keturios yra šio sezono naujovės – Bridgestone, Michelin, Nokian ir Pirelli – ir tai jau yra unikalus atvejis. Bet tai, kiek pagerėjo dygliuotų padangų charakteristikos per vienerius metus, tikrai stebina. Jeigu praeitais metais viršutinės reitingo eilutės atiteko skirtingų kategorijų padangoms, šį kartą dygliuotų padangų dominavimas nekelia jokių abejonių – šiai kategorijai priklauso septynios iš aštuonių geriausių padangų, ir tarp jų galėjo įsisprausti tik skandinaviško tipo Nokian padangos.
Geriausia rezultatą, tarp visų testuojamų padangų, demonstruoja dygliuotos Pirelli padangos, kurios įrodė, jog problema su iškrentančiais dygliais, buvusi su šio prekinio ženklo padangomis pastaruosius du metus, išspręsta. Reikia pažymėti, jog ant šlapio paviršiaus Pirelli negali pasilyginti su kai kuriomis europietiško tipo frikcioninėmis padangomis, tačiau jos elgiasi nuspėjamai ir saugiai, ir ant šio tipo paviršiaus jos yra geriausiai valdomos tarp dygliuotų padangų. Jeigu dar pridėti testų rezultatus ant sniego ir ledo, Pirelli pergalė valdomumo testuose tampa akivaizdžia. Skandinaviško tipo Nokian padangos vienintelės sugebėjo lygiomis teisėmis varžytis su dygliuotomis padangomis, o iš „europietiškų“ tik Pirelli sugebėjo tinkamai susidoroti su žieminėmis sąlygomis.
Briedžio testas
Šiame teste dygliuotos padangos vėl maloniai stebina savo rezultatais.
Visas pirmas eilutes, kaip buvo galima ir tikėtis, užėmė europietiško tipo frikcioninės padangos, iš kurių geriausios – Bridgestone, Goodyear, Michelin, Nokian ir Pirelli – parodė vienodus rezultatus. Atsižvelgiama buvo ne tik į maksimalų greitį staigaus kliūties apvažiavimo, bet ir į tai kaip padangos elgsis šioje situacijoje, ir lyderiai šiame bandyme pasirodė labai panašūs.
Komfortas
Pasakyti tai, kad kažkurios vienos kategorijos padangos yra labiau komfortiškos nei kitos, negalima. Pagal testų, atliktų Švedijos keliuose, rezultatus, aiškūs lyderiai neatsikleidė.
Ekonomika
Šių metų testas atskleidė didelius skirtumus tarp žieminių padangų, kalbant apie pasipriešinimą riedėjimui, kas galėtų turėti įtakos degalų sąnaudoms. Pačiomis ekonomiškiausiomis pasirodė skandinaviško tipo Nokian padangos, kurios, jeigu lyginant jas su užėmusiomis paskutinė vietą Kumho padangomis, gali sutaupyti iki 0,01 litro degalų 1 myliai (1,61 litras 100 kilometrų).
Иcточник:Teknikens Varld
1. Continental ContiIceContact |
Bendras balas 114 |
 |
Teknikens Varld testuose jau trečius metus iš eilės laimi Continental padangos, demonstruodamos puikų rezultatų stabilumą. Pozityvu yra tai, jo gamintojas, nepaisant visų savo sėkmių, nepamiršta pagerinti savo padangų. Šiais metais ekspertai pažymėjo tai, jog Continental labai daug darbo pridėjo prie padangų komforto gerinimo, tai įtakojo, jog triukšmo lygis tapo žymiai žemesnis.
|
|
2. Pirelli Ice Zero |
Bendras balas 109 |
 |
Italai sugebėjo pasiekti labai akivaizdaus progreso savo dygliuotų padangų kūrime. Jeigu prieš du metus Pirelli noriai atsiskyrė su savo padangomis, šį kartą nieko tokio nepastebėta. Jos taip pat gavo puikius rezultatus ant šlapio asfalto, o didelio pasipriešinimo riedėjimu balas buvo šiek tiek sumažėjęs.
|
|
2. Goodyear UltraGrip Ice Arctic |
Bendras balas 109 |
 |
Puikus stabdymo efektyvumas beveik ant visų paviršiaus tipų – tai pagrindinis dygliuotų Goodyear padangų privalumas, pristatytų praeitą sezoną. Subalansuotos padangų charakteristikos leidžia joms aprūpinti saugumu, komfortu, o taip pat mažu pasipriešinimu riedėjimui.
|
|
4. Bridgestone Blizzak Spike-01 |
Bendras balas 103 |
 |
Konkurencija tarp dygliuotų padangų pasirodė labai žiauri, ir Bridgestone aiškiai laikomas vienomis iš geriausių padangų savo klasėje. Tačiau iki Continental jos nepriartėjo, todėl kad nusileidžia lyderiams keliose pozicijose. Patys žymiausi trūkumai – aukštas apsipriešinimas riedėjimui ir žemas komforto lygis.
|
|
4. Michelin X-Ice North 3 |
Bendras balas 103 |
 |
Michelin padangos buvo vienintelės testų metu su sumažintų skaičiumi dyglių, kas, deja, neigiamai atsiliepia jų duomenims ant ledo. Vis dėl to, viso testo rezultatai parodo, jog Michelin juda teisinga linkme. Jų padangos nepadarė didelių klaidų nei viename teste, ir be to Michelin padangos yra labai komfortiškos ir turi mažą pasipriešinimą riedėjimui.
|
|
6. Nokian Hakkapeliitta 8 |
Bendras balas 102 |
 |
Nokian rimtai investavo į tai, kad tuo metu kai įsigaliojo naujos dygliavimo taisyklės, jų naujai sukurtos padangos galėjo turėti 190 dyglius – tuo tarpu kai Michelin turi tik 96. Labai geri rezultatai buvo gauti ant ledo, tačiau tam kad laimėtų bendram rezultate, to nepakako. Žieminėmis vairavimo sąlygomis Nokian pasirodė labai gerai, tačiau ant asfalto jų rodmenys pastebimai blogesni.
|
|
7. Nokian Hakkapeliitta R2 |
Bendras balas 97 |
 |
Nokian šiuo sezonu pristatė dar ir naujas frikcionines skandinaviško tipo padangas, kurios nustatė naujus standartus savo segmentui, taip kaip jos turi puikų sukibimą žieminėmis vairavimo sąlygomis. Ši naujiena teste taip pat pasižymi pačiu žemiausiu pasipriešinimu riedėjimui, tačiau tenka pažymėti kad ant šlapio asfalto jos nėra geriausios. Vis dėlto tai pasakytina apie visas šios kategorijos padangas.
|
|
8. Michelin Alpin A4 |
Bendras balas 95 |
 |
Šios Michelin padangos – tipinės padangos europietiškoms žiemoms. Kitais žodžiais sakant, ant sniego ir ledo jos jaučiasi blogiau nei kitos žieminės padangos, tačiau ant sauso ir šlapio asfalto akivaizdžiai geriau. Michelin teste pasirodė kaip pačios komfortiškiausios padangos, kaip ir buvo tikėtina, labai geri rezultatai buvo pasiekti ant šlapių paviršių. Stabdymui ant ledo, kita vertus, lieka palinkėti tobulėjimo.
|
|
9. Pirelli Winter IceControl |
Bendras balas 94 |
 |
Skandinaviško tipo Pirelli tikrai gerai stabdo ant sniego ir ledo, tačiau ant sauso ir šlapio asfalto jų rezultatai gerokai prastesni. Tipinės šios kategorijos padangos.
|
|
9. Pirelli SnowControl Serie 3 |
Bendras balas 94 |
 |
Europietiško tipo žieminių padangų segmentas tapo tikru širšių lizdu, nes jame pasirodė naujas, labai kompetentingas žaidėjas – Pirelli Snowcontrol Serie 3. Kai šios klasės konkurentai nesusidoroja su žieminėmis vairavimo sąlygomis, šios Pirelli aplenkia juos visus. Jos turi sunkumų su šlapiu paviršiumi, tačiau Pirelli vis tiek gauna „rekomenduojamų“ statusą.
|
|
9. Goodyear UltraGrip 8 |
Bendras balas 94 |
 |
Goodyear labai efektyviai stabdo ant sniego. Kitais atvejais jos panašios į Michelin Alpin A4, tai yra, kad jos suteikia gerą valdomumą ant sauso ir šlapio asfalto, tačiau akivaizdžiai blogiau susidoroja su važiavimu ant sniego ir ledo. Tiesa, skirtingai nei Michelin, šios padangos negali pasigirti tokiu pat komfortu, ir be to jos turi santykinai aukštą pasipriešinimą riedėjimui.
|
|
12. Continental ContiWinterContact TS850 |
Bendras balas 93 |
 |
Laimėjusios praeitais metais, Continental šį kartą pasirodo visiškai ne taip, kaip paprastai. Rezultatai ant sniego labai geri, tačiau kitomis „žieminėse“ rungtyse rezultatai stebėtinai žemi. Continental gerus balus gauna testuose ant sauso asfalto, tačiau buvusių subalansuotų charakteristikų daugiau nebėra. Be to, Continental pasižymėjo aukštu pasipriešinimu riedėjimui.
|
|
13. Kumho I*ZEN KW22 |
Bendras balas 91 |
 |
Kumho pagal kitų dygliuotų padangų charakteristikas negali pasivyti kitų dygliuotų padangų. Ant sniego ir ledo iš principo viskas kaip ir gerai, tačiau komfortas lygis žemas, pasipriešinimas riedėjimui didelis, ir apskritai, Kumho kūrėjams aiškiai dar yra kur padirbėti.
|
|
14. Continental ContiVikingContact 5 |
Bendras balas 89 |
 |
Naujam sezonui Continental pristatė atnaujintas frikcionines padangas šiaurinėms platumoms. Padangos puikiai susitvarko testuose ant sniego ir ledo, tačiau labai blogai pasirodė ant sauso, ir ypatingai, ant šlapio asfalto. Tačiau pasipriešinimas riedėjimui toks pats žemas kaip ir Nokian padangų.
|
|
14. Goodyear UltraGrip ice + |
Bendras balas 89 |
 |
Prieš keletą metų šios Goodyear padangos tapo nugalėtojomis švedų testuose, tačiau dabar joms iki to akivaizdžiai dar toli. Tai yra puikus įrodymas, kaip greitai praeina padangų evoliucija savo industrijoje. Goodyear padangos žinomos savo geru sukibimu ant sniego ir ledo, tačiau ant šlapių paviršių jos iškyla sunkumų. Kaip privalumus taip pat galima paminėti komfortą, kuro ekonomiją ir neblogus rezultatus briedžio teste.
|
|
16. Michelin X-ice Xi3 |
Bendras balas 87 |
 |
Michelin X-ice Xi3 išdirbtos pagal visus standartus keliamus skandinaviškoms žiemoms. Jos pasiekia puikius rezultatus ant sniego ir ledo, ir žemus ant šlapio asfalto. Teste, kuris skirtas akvaplanavimo stabilumui nustatyti, Michelin užėmė antrą vietą nuo pabaigos. Tuo pačiu, jos pasižymi turinčios labai aukšto lygio komfortą.
|
|
17. Kumho I*ZEN KW31 |
Bendras balas 84 |
 |
Šiaurietiško tipo Kumho geriausiai save parodė testuose ant sniego, kur jos, pagal savo pasiektus rezultatus, įsitvirtino viršutinėje sąrašo dalyje. Ir netgi su briedžio testu šios padangos susidorojo vertai. Su komforto lygiu viskas taip pat normalu, tačiau ant sausų ir šlapių paviršių šios padangos pasirodė labai silpnai.
|
|
18. Bridgestone Blizzak WS70 |
Bendras balas 83 |
 |
Bridgestone gali pasigirti geromis geru charakteristikų balansu ant sniego/ledo ir asfalto, tačiau kaip ir pas daugelį kitų skandinaviško tipo padangų, pas jas labai minkštas gumos mišinys, dėl kurios rezultatai ant šlapių paviršių labai silpni. Prie pliusų būtų galima įvardinti – žemą pasipriešinimą riedėjimui.
|
|
19. Bridgestone Blizzak LM-32 |
Bendras balas 82 |
 |
Bridgestone pilnai atitinka savo tipo padangas – geri rezultatai ant sauso/šlapio asfalto ir prasti žieminėmis vairavimo sąlygomis. Tarp privalumų galima paminėti puikius rodmenis briedžio teste, o prie trūkumų – aukštas pasipriešinimas riedėjimui – blogiau šiuo atžvilgiu pasirodė tik Kumho.
|
|
20. Nokian WR D3 |
Bendras balas 82 |
 |
Šios Nokian padangos akivaizdžiai nėra skirtos keliams, padengtiems sniegu ir ledu. Jos pateko į lyderių pozicijas beveik visuose testuose ant asfalto, tačiau prarado daug balų žieminių sąlygų vairavimo testuose. Be to, jos turi aukštą pasipriešinimą riedėjimui, kuris yra neįprastas Nokian padangoms.
|
|
21. Kumho I*ZEN KW23 |
Bendras balas 80 |
 |
Europietiško tipo Kumho pademonstravo gerus rezultatus ant sniego, tačiau ant ledo viskas daug blogiau. Gumos mišinys taip pat pasirodė labai minkštas, dėl to kenčia charakteristikos ant sauso asfalto, kur Kumho užėmė paskutinę vietą.
|
|
|